Luwex 2014

10.01.2015 12:32

Ve dnech 16. 10. až 18.10 2014 jsme se zúčastnili podkovářského semináře v Kreuthu. Byl jsem napjatý, co mě tam čeká. Cesta utekla jako voda, protože Pan mistr jel svižně leč bezpečně. Na místě mě překvapilo, jak je areál rozsáhlý. Navíc jsem nevěděl, že se tam potkám s kamarádem Martinem Jirouškem, který přijel se svým mistrem ze Švýcarska, u kterého je na praxi.

Na recepci jsem se s Karlem Kysilkou, Zdenkem Absolonem a Pavlem Komárkem nahlásil a pak mě Karel seznámil s hlavním pořadatelem Josefem Luberem, majitelem menší firmy na výrobu kvalitních nožů, podložek pod podkovu, kopytních polstrů atd. Je to normální sympatický člověk, který si na nic nehraje. Po malém občerstvení nás uvítal ve velké přednáškové místnosti spolupořadatel veterinář Kai Kreling  samozřejmě i s Josefem Luberem.

Hlavním přednášejícím veterinářem byl profesor Chris Pollitt, který pracujena veterinární klinice v Austrálii. Měl nádhernou přednášku o laminitidě. Nechal kolovat hezky udělané modely kopyta a propracované obrázky. V pátek přednáška trvala asi do 11 hodiny večerní. O přestávce jsme se ubytovali v hotelu, asi kilometr daleko a poté následovala výborná večeře. Druhý den ráno proběhla bohatá snídaně. A dále probíhali přednášky různých veterinářů a podkovářů, např. Dr. a chiropraktička Kristin Becker měla hezkou přednášku o původu kulhání koní a jak tento problém včas poznat. Dr. podkovář Hans Kastelijns přednášel o kování zadních nohou pro zlepšení výkonu koně a kování sloužícímu k léčbě. K tomu měl v průběhu odpoledne praktickou ukázku podkování schváceného koně atd.

Nesmím zapomenout poděkovat Pavlovi, který mi pomáhal s překladem přednášek. Celý den probíhala soutěž o nejlepší podkovářské auto, jehož výherce dostal 2000 Euro. Večerní závěrečné posezení se odehrávalo ve velkém nádherně nastrojeném sále, kde hrála živá kapela. Večer jak na zámku.“ Výběr jídla byl od mořských plodů až po jelení pečeni. Po večeři se děkovalo všem organizátorům, přednášejícím i podkovářům. Myslím si, že pořadatelé připravili důstojný závěr semináře.

Sobota byla vyhrazena ortopedickému podkování koní a možnosti vyhrát něco zajímavého v tombole (což se mi nepovedlo). Odpoledne jsme se rozloučili a vyrazili domů. Seminář se povedl, takovouto úroveň u nás asi ještě dlouho neuvidíme. Doufám jen, že za rok nás pojede víc.

 

Jaroslav Mikula

—————

Zpět