Irsko 2016 - seminář

27.09.2016 14:42

Jedno příjemné květnové ráno mě volá MVDr. Ján Mach se slovy: „Dostal jsem nabídku, která se neodmítá, pojedeš se mnou do Irska na seminář?“. Neváhal jsem ani minutu a přípravy už byly v plném proudu. Nakonec se naše výprava rozrostla o 3 členy, takže finální skupina se skládala z Honzy Macha, Karla Kysilky, Františka Najmana, Josefa Buchty a mě (Pavla Komárka) :-). Seminář pořádala Organizace European & Mediterranean Horseracing Federation (EMHF), které je Jockey Club České republiky členem. Kvůli vysoké ceně letenek v sezóně jsme museli pobyt prodloužit o další 3 dny (seminář trval celkem jeden den), ale stálo to za to. Hned po příletu naše skupinka zamířila do Hostelu v Dublinu, kde hned po vybalení bylo nutné zajít na první Guinesse v nedaleké tradiční Irské hospůdce. Nutno dodat, že s železnicí, hned za oknem hostelu jsme se příliš nevyspali, ale i tak byl náš entusiasmus natolik silný, že hravě přebil únavu z nedostatku spánku. Už z ČR jsem měl vše zařízené a kromě hostelů i půjčení automobilu, takže vše šlo celkem hladce. Naše druhá zastávka (hned po Dublinu) byla Newbridge, kde nám Honza zařídil ubytování a vzápětí nás odvezl taxík do hotelu Keadeen, kde už bylo připravené pohoštění společně se zahájením semináře. Toho se ujal generální tajemník EMHF Dr. Paull Khan.

Následující den, hned ráno započal seminář v Irské škole podkovářství. Lektoři Donal Bennet, Sam Brennan a Alwyn McKeown na začátku zdůraznili, že jsme tu všichni od toho, abychom se pokusili vyměnit si vzájemně zkušenosti a znalosti, nikoli jeden druhého poučovali a napomínali. V přátelském duchu se nesl celý průběh semináře, polední oběd a odpolední workshop.

Jako pozdně odpolední a večerní program pro nás byl připraven výlet na dostihy v Leopardstown. Pro mě osobně fantastická zkušenost, jelikož jsem nikdy na Irských dostizích nebyl. :-) Atmosféra je úžasná.

Další den už bylo bohužel nutné odjet a tak naše cesta směřovala na závodiště Curragh, dále pak do největšího obchodu s jezdeckým zbožím ve Velké Británii, do národního hřebčíná a také do národního parku Wicklow.

Náš pobyt trval od úterý (večer) do neděle a za sebe můžu pouze říct, že budu na tento výlet vzpomínat jedině v dobrém. Děkuji celé naší skupině za skvělou společnost a atmosféru.